
Aké skills sa ti zídu pre výsledky v 2025?
Feb 13, 2025Možno si si dával ciele a predsavzatia pre rok 2025.
Bol v nich aj niečo z Performance?
Ak by som mal za seba odporúčiť jedno predsavzatie,
potom nech to je určite:
zlepšiť svoje skills:
- zlepšiť svoje súčasné skill alebo zručnosti
- naučiť sa komplexnejšie skills (a lepšie platené)
- získať do tímu viac skills (zaškoliť ľudí, získať nových ľudí)
Kedykoľvek som sa vo svojej praxi cítil nespokojný, zaseknutý, potreboval som na naučiť niečo komplexnejšie, a to ma posunulo ďalej. K lepším klientom, k lepšie platenej práci, k vlastným podmienkam.
A takisto, keď vidím firmu, eshop, ktorý stagnuje - je mi jasné, že im chýbajú skills. Že im chýbajú ľudia, ktorí by ich v dôležitých oblastiach posunuli ďalej.
Lebo rok ubehne veľmi rýchlo.
A veľakrát to vyzerá, že sa vlastne nič neposunulo.
Aké skills by som odporúčal zo svojej praxe pre 2025:
PPC špecialisti:
- rozhodne merania a server side (aspoň vedieť, ako to funguje)
- maximálne zvládnuť Facebook ads
- samozrejme maximálne zvládnuť Google Ads
- PPC automatizácia a segmentácia
- zahraničné PPC kampane
Hlavne posledné 2 sú tvojou vstupenkou k veľkým (a dobre platiacim) klientom.
CMO a marketéri:
- performance nastavenie pre Google Ads
- performance nastavenie pre Facebook Ads
- problematika meraní a server side
- čo najviac z analytiky webu
- SEO (ako robiť interne v malých firmách)
- email (ako robiť interne v malých firmách)
Z 12 ročnej praxe zaručujem každému marketérovi - čím viacej performance ovládaš, tým bude tvoja kariéra väčší rockenroll (lepšie výsledky, lepšie pozície).
Nemusíš byť odborníkom napr Google Ads, stačí poznať dôležité oblasti (pre hodnotenie práce agentúry, freelancera a aby si dopredu videl problémy).
Majitelia eshopov:
- výber produktov (má ešte zmysel predávať, čo predávam?)
- eshop (ak stagnujem kvôli eshopu, konečne ho vymeniť!)
- tím (3x vyberajte a nešetrite, bez kvalitných ľudí to proste nejde)
Paradoxom je, že majitelia bez problémov menia ľudí.
Ale slabého eshopu sa často držia skalopevne. :)
Takisto slabých produktov, ktoré ponúka 20 ďalších konkurentov.
V ideálnom prípade si sprav takú skillmapu.
Čo sa chceš tento rok naučiť.
Kde sa to naučíš.
Za seba - vyššie spomenutým oblastiam
sa plánujem venovať v roku 2025:
- veľa z toho už nájdeš v mojom free kurze Základy Performance
- ešte viac (hlavne tých pokročilejších oblastí) nájdeš v Performance Akadémii
- 3x do mesiaca plánujem robiť webináre na takéto témy. Niektoré budú len pre členov, iné pre verejnosť. Začíname už v Januári.
PS:
pre všetkých AI nadšencov.
Mnohí mladí marketéri už sú len AI toto a AI tamto.
Dobrá rada - ak začínaš, venuj AI tak 10% vzdelania a 90% do "evergreen" oblastí. Lebo klienti očakávajú výsledky a zväčša ich čakajú rýchlo
14 dňový email kurz Základy Performance
Tento blog post je súčasťou email kurzu Základy Performance.
Po dobu 14 dní ti každý deň príde email na performance tému.
Chceš sa prihlásiť? Stačí vyplniť formulár.
Kurz je zdarma. 🙂
Prihlásiš sa do (free) email kurzu Základy Výkonnostnej Reklamy. Prihlásiš sa tiež do newslettra Performance Akadémie.