
Nauč sa, ako na raketovú PPC kariéru
Feb 13, 2025Často dostávam od PPC špecialistov otázky na ideálnu PPC kariéru.
Z mojej praxe odporúčam tento postup,
pre raketový rast v kariére:
Krok 0: Začiatky PPC
Zaujalo ťa PPC, ešte nič nevieš a chceš začať.
Čo robiť:
- získaj PPC kurz, kde sa Google Ads nastavuje od A-Z
- pozri si ho 5x
- popros známych, či niekto nemajú Google Ads účet.
- preklikávaj si tento účet, aby si vedel kde čo je
- vytváraj kampane, ale nespúšťaj ich
Vyzerá to ako veľa práce?
No, realita je taká, že juniorov v PPC je veľa a prácu len tak nezískaš.
Čo nerobiť:
- nezačínaj hneď freelancovať (nezískaš klientov, nedosiahneš nárasty)
- nechoď pracovať na všeobecnú marketingovú pozíciu k malému klientovi
Bod 0 by ťa mal pripraviť len na 1 vec - dostať sa do kvalitnej agentúry!
Krok 1: Agentúra
PPC agentúra je miesto, kde chceš začať raketovú PPC kariéru:
- nájdeš tu know-how
- nájdeš tu aj väčších klientov
Len pozor, nie je agentúra ako agentúra.
Snaž sa dostať do čo najväčšej agentúry.
Pozor na malé agentúry, lebo:
- zväčša im chýbajú skúsenejší seniori
- zväčša im chýbajú väčší klienti
Bod 1 by ťa mal pripraviť na prax - vo veľkej agentúre sa toho naučíš naozaj veľa.
Kariérny hack - ak máš problém nájsť full time v dobrej agentúre, tak pracuj na part-time v 2 agentúrach. Je to bežné.
Krok 2: Klient
Po pár rokoch od začiatku (ak sa snažíš, možno aj za 2 roky), by si v agentúre mohol dosiahnuť toto:
- nárasty na aspoň 15-20 klientoch
- ovládaš Google Ads aj Facebook reklamu
Toto je bod, kedy je dobré sa posunúť ďalej.
Lebo pre raketovú kariéru teraz potrebuješ:
- ísť do maximálnej hĺbky
- získať silnú referenciu
Obe tieto veci získaš u kvalitného PPC klienta.
Akého PPC klienta hľadáš:
- s budgetom aspoň 20 tisíc eur mesačne
- ideálne s kampaňami vo viacerých krajinách
- ideálne v segmentoch ako: ecomerce, B2B, SaaS, Travel
- zamestnaj sa na part-time alebo full-time
U tohto klienta potrebuješ zostať, kým sa nedosiahnu výrazné nárasty.
Lebo potom môžeš povedať:
- ja som dosiahol nárasty (ak si PPC lead)
- bol som v tíme, čo dosiahol nárasty a mám to know-how
Bod 2 je teda tvojou TOP referenciou, lístkom k Premium klientom.
Kariérny hack - je dobré tiež vedieť, kedy to u PPC klienta nemá zmysel.
Ak klient dlho nerastie (z dôvodov, čo nevieš ovplyvniť), potom je lepšie si nájsť iného klienta, kde je väčší rastový potenciál.
Krok 3: Freelance
Ak si dosiahol predošlé kroky, potom je čas na 100% freelance.
- postuj a buduj si autoritu
- priamo oslovuj klientov, ideálne z oblasti, kde máš referenciu
- nastav si 500 eur, ako minimálne fee (pre lokálnych klientov)
- nastav si 100+ eur hodinovku
Použi napr PPC audity (z môjho kurzu) a mal by si si ľahko získať základňu klientov. Dostať sa potom k zárobku 5000+ eur mesačne je len otázkou času
14 dňový email kurz Základy Performance
Tento blog post je súčasťou email kurzu Základy Performance.
Po dobu 14 dní ti každý deň príde email na performance tému.
Chceš sa prihlásiť? Stačí vyplniť formulár.
Kurz je zdarma. 🙂
Prihlásiš sa do (free) email kurzu Základy Výkonnostnej Reklamy. Prihlásiš sa tiež do newslettra Performance Akadémie.