
Nauč sa, ako rásť vďaka Facebook reklame
Dec 20, 2024Dnes napíšem na veľmi kontroverznú (marketingovú) tému: Facebook reklama🔥
Pod Facebook reklamou myslím Facebook + Instagram reklamu
(pretože sa nastavujú vo Facebook business manageri).
Prečo je táto reklama kontroverzná?
- marketéri neznášajú Facebook business manager
- klienti neveria FB reklame, myslia si, že len otravuje
Napriek tomu by som ti vedel poslať desiatky marketérov
a agentúr (skôr zahraničných), ktoré škálujú FB reklamu na státisíce. 🔥
Povedzme si, ako spraviť z FB reklamy silný motor rastu. 🔥🔥
4 Oblastí, pre ziskovú Facebook reklamu
FB reklama má svoje špecifiká.
A ak sa nezohľadnia, tak naozaj len otravuje, bez výsledkov.
1. Konverzie
Celá výkonnosť FB reklamy stojí na dostatočnom počte konverzií.
FB odporúča 5 konverzií denne, avšak pre každý Ad (nie kampaň).
Vtedy sú výsledky (CPA, ROAs) stabilné, hlavne pri raste.
Konverzie tiež potrebujeme správne merať, aby sme chytili všetky.
FB meranie nastavíme pomocou Conversion API (server side meranie).
Tip:
ak nemáte dosť Purchase, použite Checkout konverziu.
2. Cielenia
Doteraz bolo praxou, že sa vyberali malé a veľmi špecifické cielenia (audiences). Po novom FB odporúča čo najväčšie cielenia, vďaka čomu vie viac pracovať s cenou za zákazníka.
Je dobré vedieť:
FB cieli na základe vašej kreatívy (ad).
Algoritmus zistí, čo je na obrázku kreatívy, aj výrazy, čo používate v texte.
A na základe toho cieli na užívateľov.
3. Kreatíva (Ad)
Základom úspechu na FB je kreatíva:
- zameraná na zákazníka, nie produkt
- čo najpresnejšia vizuálne, textovo
- z rôznych uhlov pohľadu (rôzne druhy kreatívy)
V praxi sa najprv robí prieskum problémov zákazníka (fóra, komentáre..).
Potom sa určí, ako produkt rieši dané problémy.
Následne sa vytvoria návrhy viacerých kreatív (UGC, porovnanie s konkurenciou, zoznam benefitov...).
Kreatívy sa testujú.
Pre najlepšie kreatívy sa robia blízke varianty.
Komplikované, že? 🥴
Preto existujú agentúry, ktoré robia len toto. 🙂
4. Štruktúra kampaní
Aj najlepšiu kreatívu pokazí na FB zlá štruktúra kampaní.
Čo to znamená?
- FB algoritmus má rád stabilitu v kampaniach
- pri každej zmene - bidding sa učí odznova, výkon padá
Novú kreatívu (ad) teda dáme do novej kampane alebo nového ad setu.
Nové cielenie tiež testujeme v novom ad sete alebo kampani.
Podľa výsledkov vypneme slabšie.
Bonus: Prieskum konkurencie
Ako som spomenul, príprava dobrej kreatívy je náročný proces.
A čo keby sa to dalo za hodinku? 🙂
- choďte do Facebook ads library
- tam si pozrite konkurenciu, ideálne veľkú a zahraničnú
- pozrite si reklamy, ktoré im bežia dlhodobo (zjavne fungujú)
- spravte si svoje varianty
14 dňový email kurz Základy Performance
Tento blog post je súčasťou email kurzu Základy Performance.
Po dobu 14 dní ti každý deň príde email na performance tému.
Chceš sa prihlásiť? Stačí vyplniť formulár.
Kurz je zdarma. 🙂
Prihlásiš sa do (free) email kurzu Základy Výkonnostnej Reklamy. Prihlásiš sa tiež do newslettra Performance Akadémie.