Google Ads

Spoznaj hlavné oblasti, ako spravovať (ziskový) Google Ads.

Dec 19, 2024

Dnes sa zameriame na najsilnejší kanál pre performance - Google Ads 🔥

Prečo je Google Ads (vo všeobecnosti) najlepší?

  • ľudia chodia na Google vyhľadať a nakúpiť (nákupná fáza)
  • Google Ads je veľmi sofistikovaný reklamný nástroj


Na druhej strane, na Google Ads je takmer každá konkurencia.
V dôsledku toho, je Google Ads pomerne drahá reklama - čo ukrajuje zo zisku.

Naším cieľom teda je spravovať Google Ads čo najefektívnejšie:

  • získať čo najviac objednávok a tržieb
  • pri čo najmenších nákladoch


3 Prioríty pre ziskovú správu Google Ads:

1. Merania a konverzie

Potrebujeme správne nastavené meranie, aby sme rátali konverzie.
A potrebujeme dostatok konverzií, aby fungoval bidding.

  • konverzie nastavujeme cez server side (vysvetlím neskôr)
  • meriame Transakciu (nákup) aj Checkout (prvý krok v košíku)
  • pri eshope nepridávame konverzie, čo nesúvisia s nákupom (napr. Kontakt)


2. Typy kampaní

Pre výber kampaní platia 2 pravidlá:

  • začíname od najviac efektívnych (shopping, search na produkty a kategórie, DSA, remarketing, display a youtube formáty)
  • vytvárame LEN toľko kampaní, aby každá kampaň dokázala získať minimálny počet konverzií mesačne (tu je dôležitý denný budget).

Ak je teda môj aktuálny budget 600 eur mesačne,
a v priemere ma objednávka stojí (CPA) 10 eur,
potom viem získať cca 60 konverzií mesačne.
A 60 konverzií - to je tak na 1 fungujúcu kampaň. 🙂


Performance Max:
Úplne na začiatok odporúčam začať s Performance Max kampaňou.
Prioritizuje shopping, má dobrý remarketing.
Ak by boli výsledky slabé - odporúčam ju vypnúť a vytvoriť samostatné shopping a search kampane.
Z P Max vždy vylúčime Brand.

 

3. Bidding

Najväčšou silou Google Ads je sofistikovaná automatizácia.

V jednoduchosti ide o to, že:

  • zadáte svoj cieľ pre bidding (napr ROAs 500%)
  • google ads sa učí a sleduje stovky signálov
  • na základe toho zobrazuje (alebo nezobrazuje) vašu reklamu (pri rôznej CPC)
  • aby ste na konci mesiaca dosiahli cieľ ROAs 500%


Znie to úžasne, že? 🙂
Samozrejme, v realite to má svoje špecifiká a úskalia 🥴

Bidding a dosahovanie cieľov funguje dobre keď:

  • má dostatok konverzií (minimálne 50+ na kampaň mesačne)
  • čím viac produktov v kampani, tým viac konverzií je potrebných pre stabilitu výsledkov (a teda aj vyššie budgety)

Nemáte dostatok konverzií?
Používa sa hack - Checkout konverzia namiesto Purchase konverzie. 
S Checkout získate aj 3x toľko dát pre bidding.


Zhrnutie:

Google Ads pre malých klientov

  • mesačný budget do 1 000 eur
  • použite pár, avšak presných kampaní (presné kľúčové slová, neg. kľúčové slová, shopping)
  • odtestujte P Max, ale ak nefunguje - vypnúť
  • používajte CPA bidding
  • dajte pozor, aby kampane mali min. počet konverzií mesačne


Google Ads pre väčších až veľkých klientov

  • mesačný budget nad 3 000 eur
  • focus je na viac kampaní (viaceré P Max alebo shopping, search)
  • produkty sa segmentujú (rozdeľujú) do kampaní
  • použite ROAs bidding
  • odtestujte aj video a display formáty

 

14 dňový email kurz Základy Performance

Tento blog post je súčasťou email kurzu Základy Performance.

Po dobu 14 dní ti každý deň príde email na performance tému.
Chceš sa prihlásiť? Stačí vyplniť formulár.
Kurz je zdarma. 🙂

Prihlásiš sa do (free) email kurzu Základy Výkonnostnej Reklamy. Prihlásiš sa tiež do newslettra Performance Akadémie.