
Ako vybrať správnu agentúru a ako nastaviť spoluprácu?
Jan 02, 2025Dnes na ďalšiu zaujímavú (a trochu kontroverznú) tému spolupráca s agentúrou alebo freelancerom.
Prečo tá kontroverznosť?
Stretol som veľa klientov, ktorí vystriedali množstvo agentúr a v žiadnej to nedopadlo dobre. Výsledky boli slabé, robili sa chyby zo strany agentúry, cena za služby agentúry vôbec nezodpovedala kvalite práce.
Prečo to takto mnohokrát dopadne?
Klientov je veľa.
Kvalitných špecialistov málo.
Preto často získate v agentúre (alebo aj u frelancera) len juniora, ktorý prirodzene nemá skills pre skvelé výsledky.
2 pravidlá pri výbere agentúry/ freelancera
1. Prvé kroky výberu
Ak sa nechcete popáliť, zabudnite na všetku reklamu agentúr, PR eventy a podobne.
Namiesto toho:
- spravte si zoznam 5 agentúr a 5 freelancerov
- agentúry nájdete na googli
- freelancerom nájdete napr na pretlaku
- každého oslovte emailom
- popíšte čo robíte a čo chcete dosiahnuť
- vyžiadajte si referencie, ktoré agentúra má od podobného klienta.
V tomto bode chcete vedieť, či už agentúra dosiahla nárasty v podobnom biznise, ako váš.
Vyberte si pár favoritov a dohodnite osobné stretnutie alebo call.
V tomto bode ide do tuhého a nesmiete sa nechať nachytať :)
Pre úvodné stretnutie si vyžiadajte:
- prítomnosť špecialistu, ktorý bude spravovať vaše kampane.
- chcete vedieť, že vaše kampane budú v dobrých rukách
- pýtajte sa špecialistu, ako dosiahol nárasty
Dajte tiež podmienku, že chcete špecialitu, ktorý dosiahol výsledky ktoré agentúra uvádza ako referencie. Lebo agentúra má viacerých špecialistov.
Nikdy nemajte úvodný call len s account manažérom. Ich vedomosti sú oveľa oveľa slabšie a zväčša je ich úlohou ukecať klienta (sales).
Vyberajte agentúru/ freelancera podľa toho, kde úvodné stretnutie dopadne najlepšie.
Aká je prax?
Ak oslovíte veľké agentúry a ste malý klient (mesačný poplatok do 500 eur), potom pre nich budete na spodku priorít. To znamená pridelenie junior špecialitu.
U stredne veľkých agentúr môžete mať viac šťastia. Majú menej klientov a senior špecialista sa k vám môže dostať.
Malé agentúry zase niekedy vôbec nemajú senior špecialistov, ktorí sú pre nich drahí.
Malý klient má zväčša najlepšie vyhliadky u senior freelancerov.
2. Podmienky spolupráce
Pre dobrú spoluprácu je pár podmienok dôležitých:
- dohodnite si mesačný reporting so špecialistom (stačí krátky call).
- stanovte si hlavný cieľ (rast alebo zlepšenie ziskovosti).
- dohodnite si KPIs (PNO alebo ROAS).
- v zmluve by nemala byť viazanosť
- v zmluve nedávajte výpovednú dobu
Z praxe by ste po 2-3 mesiacoch mali vedieť, či spolupráca dáva zmysel.
Niekedy výsledky nerastú hneď, avšak keď vidíte aktivitu a snahu agentúry alebo freelancera, tak je to dobré znamenie.
Ticho a žiaden posun výsledkov je na druhej strane zlé znamenie.
14 dňový email kurz Základy Performance
Tento blog post je súčasťou email kurzu Základy Performance.
Po dobu 14 dní ti každý deň príde email na performance tému.
Chceš sa prihlásiť? Stačí vyplniť formulár.
Kurz je zdarma. 🙂
Prihlásiš sa do (free) email kurzu Základy Výkonnostnej Reklamy. Prihlásiš sa tiež do newslettra Performance Akadémie.