Kampane:
Každú marketingovú kampaň si otaguj cez “campaign” (pre PPC, affil, email, social...)
Odporúčania:
- cieľ: ktoré kampane sú lepšie, ktoré horšie?
- sleduj hard metriky (Predaje, Konverzná miera, PNO/ROA)
- sleduj aj pár soft metriík (Checkouts, Avg. session duration...)
Vstupné stránky (Landing pages):
Výkonnosť vstupných stránok tvorí veľkú časť úspechu kampaní.
Odporúčania:
- cieľ: ktoré vstup.stránky sú lepšie, ktoré horšie?
- sleduj si hard aj soft metriky (ako u kampaní)
- do kampaní vyberaj len najlepšie fungujúce vstup. stránky
Produkty:
Sleduj výkonnosť produktov - do kampaní dávaj najlepšie, vylepšuj horšie produkty (napr. cenou)
Odporúčania:
- cieľ: nájsť produkty s dobrým a slabým výkonom.
- sleduj si dôležité: miera pridania do košíka pre produkt, miera dokončenia nákupu, AOV.
Priechodnosť košíkom:
Strácať zákazníkov v košíku, je zbytočná strata tržieb.
Odporúčania:
- sleduj si celkovú priechodnosť košíkom
- sleduj si tiež % prechod medzi krokmi košíka
- stále vylepšuj slabé miesta
Práca s Analytikou:
Analytika by mala prinášať návrhy pre okamžité zlepšenie.
Je preto lepšie sledovať 5 oblastí a zlepšovať, ako sledovať 50 oblastí a nespraviť nič.
Ideálny proces - na mesačnej báze si prejsť dôležité oblasti. Dohodnúť si úlohy pre zlepšenie.
Mne sa najlepšie pracuje v Looker studio (viaceré zdroje dát, blending dát...)